Sv: Enda ikke i ketose
Opprinnelig lagt inn av mih, her.
Hei!
Grunnen til at du ikke kommer i ketose er nok at du får i deg for mye karbohydrater, man skal jo ikke overskride 14gram karbo pr dag.
Jeg begynte på kuren på mandag og allerede onsdag var jeg i ketose.
Jeg er veldig nøye med karbohydratene nå i starten( holder meg rund 8 karbo hvær dag) slik at jeg får kommet skikelig inn i ketosen.
Prøv å kutt ned på karbohydratene og spis godt med fett så skal du nok se at du kommer i ketose rimelig fort 
mulig denne melinge også kom i dagboken din, er ny her så skjønner ikke alt ennå hehe
Står det virkelig i boka? Torkil selv sier at man skal spise MINST 15g karber pr dag, ikke under.
Og det er ikke flere grader av ketose, får man det minste utslag på stixen, så er man i ketose.
Jeg får ofte bare svakt utslag, selv de dagene jeg bare spiser 3-5 g karber. Fordi jeg drikker så utrolig masse vann, gjerne 4-5liter daglig ( aj, jeg er tørst, hele tiden). Og jeg har aldri hatt denne ånden, eller hva de snakker om, litt hodepine og ikke mere.
Og ellers, ketose bet*r ikke at man er sikret vekttap, jeg var feks i ketose de første 5 ukene og sto stille i vekt og cm.
Nå gidder jeg ikke engang å sjekke med stix, jeg spiser det jeg skal og kan spise og holder meg ca til opplegget. Så lenge jeg går ned i vekt over tid, så er det ikke så nø*e med stix og karbotelling ( jeg teller ikke bevisst, men jeg vet av erfaring ca hvor m*e jeg får i meg )
|