Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-09, 21:12   #15
vibeke84
Juniormedlem

vibeke84 sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
vibeke84 er på en erverdig vei

Sv: Stagneringsfaser

Vil bare sitere til der du skriver frukt og yogurt. Dette er feil karbohydrat og karbe opp med. Om du fokuserer for mye på fruktose og sucralose så har det motsatt effekt, Kroppen trenger om dette skal bli effektivt stivelse fra ris, spelt og potet. Noe frukt er lov, men du kan tenke deg at du spiser 100g potet, her er 16g karbohydrater. Og kcal nesten ingen. Men av uvitenhet og nysgjerrighet lurer jeg på om man konstant skal være i ketose? Eller er det sånn at når du begynner og spise mer, så skal dette være fra fett osv? Mulig jeg er helt på feil spor her, men av egne erfaringer har dette fungert veldig bra for meg. Altså med den dagen man kutter fett helt, og lar insulinnivåene og leptin får normalisere seg ved å først spise høyglykemisk karb, og etterhvert lage en overgang til grønnsaker på kvelden, og dagen etter gå tilbake til ketose/lavkarb varianten. Det tar jo gjerne litt tid før kroppen kommer i ketose, så dette er kanskje noe man kan gjøre om man har stått stille i en lengre periode uten noe vektnedgang. For å utfordre kroppen litt.