|
Sv: Eit spørsmål til dere som har som livsstil lavkarbo, og ergo ikkje er i ketose le
Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.
Veldig bra innlegg, Chunky. Du satte fokus på det jeg selv har tenkt mer på i det siste.
Jeg går ikke ned. Går alltid kun ned ca 3 kilo, og der er det stopp. Et par uker nå pøste jeg på med fett, og det ga meg mer energi, noe som har fått meg i gang med trening. Uten alt det fettet, tror jeg ikke jeg hadde klart det. Vekt og cm sto fortsatt stille, men jeg hadde et kaloriinntak på rundt 2500 pr dag +/-. Jeg hadde jo hele tiden lest at kaloriene ikke skulle telles, kun kh.
Nå den siste uken har jeg hatt mer fokus på grønnsaker og kalorier. Har ikke spist fett i mengdene jeg gjorde, men fortsatt nok til at energien er der. Kaloriinntaket hittil i uka har ligget på 1800-1900. Og nå flytter vekta seg. Om den fortsetter med det, vet jeg jo ikke, for jeg har aldri pleid å gå ned mer enn 3 kg, og det er der jeg er nå. I tillegg trener jeg masse, i alle fall masse til å være meg; 86 min i snitt om dagen hittil denne måneden.
Det virker i alle fall som om jeg må se på kaloriene også altså, ikke bare karbohydratene. Får se om det fortsetter sånn framover, da vet jeg i alle fall hvor feilen hos meg har ligget.
Akkurat slik med meg og,først fort ned tre fire kilo,så er det bom stopp. Så her kan det være verdt å prøve endringer. Eg og har egentlig pøst på med fett for å sjå om det ville hjelpe. Gjerne det lavkarbo kostholdet som eg planlegger gå over til snart heller vil flytte pilen lenger nedover. Eg gjekk på ein slik knekkebrød diett for nokre år sidan, og eg tok bra av med den altså. Men kva er det særlig du har endra på slik at pilen er begynt å lee på seg igjen etter så lang tid bomstill?? Eg og trener ein heil masse, og blir egentlig ikkje så svolten etterpå treninga.

[/url]
|