Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-09, 15:07   #5
Vicky78
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2009
Vicky78 er på en erverdig vei

Sv: Ang syltetøy og andre nybegynnerting!

Tusen takk for utfyllende svar!
Selvfølgelig, som oss fleste andre har jeg spørsmål på dine svar

Ang brøderstatning... Low carb brød, kan de virkelig være vektstoppende?? Jeg bruker som regel Kosebamsens innlegg av brød http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26822 kan jeg virkelig ikke spise det med god samvittighet? *angst!* ok... greit ...
Vet du hvorfor det er slik? Får vel begynne å spise grønt til flere måltider, da

Ang krydder har jeg kikket på innholdet men har ikek sett noe av hva det egentlig inneholder, annet enn de forskjellige typer urter. Skulle ønske de kunne skrive opp antall carbs så jeg slapp å regne ut selv Må vel kutte ned på saltet, blir en del av det, og det er jo logisk at det binder vann. Skjerpe seg der.

Når det gjelder insulinresistens, så går jeg ikke på medisin, nei. Legen fulgte nøye opp blodsukkeret i en periode, for jeg var på kanten til å på diabetes. (altfor glad i søtsaker, vettu) Men blodsukkeret ligger på ca 4.5 gjennom mesteparten av dagen nå, hadde sånn måler som jeg brukte 5 ganger om dagen og stakk meg i fingeren. Tror low carb kan være gunstig på det.
Bruker 2 forskjellige blodtrykksmedisiner, har gjort det i to år.
jeg skal ha en gastic bypass operasjon i november, men fått beskjed om at jeg må ned 20 kg og få stabilt blodtrykk til da. Nå er jeg klargjort for operasjon når det gjelder blodtrykket i alle fall, har 10 kg igjen å nå til november, hvor jeg da skal operere hvis alt går etter planen.

Vicky78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under training! Svar med sitat