Sv: Er det nokon her som et lavkarbo, men og har redusert fettet?
Opprinnelig lagt inn av vibeke84, her.
Så hvis jeg skjønner det riktig, så får man "diare" / så kommer alt ut over det kroppen bruker ut igjen, hvis man plutselig spiser en stor mengde fett og vanligvis spiser moderate mengder?
Jeg er ikke sikker på om jeg skjønner spørsmålet ditt, men det er veldig lite av det fettet du faktisk spiser som kommer ut igjen .
Men! Det er viktig at dere som legger om til et fettrikt kosthold faktisk utviser en smule tålmodighet . Det er ikke det minste uvanlig at kroppen reagerer på en kostholdsomveltning på flere måter, og da hjelper det ikke å karbe seg opp igjen, for da bare setter dere kroppen tilbake, og må begynne med det samme om igjen. Det er dessverre sånn at man må bite i seg noen bieffekter den første tiden i en overgang til et annet kosthold. Noen opplever forstoppelse (kanske fordi de spiser mer grønnsaker enn de er vant til fra før), diaré (mer fettrik mat enn man er vant til) og andre ting, det er ikke uvanlig, altså. Men det vil for de aller fleste regulere seg selv over tid, dersom man bare smører seg med litt tålmodighet.
Om man kan tillate seg det, så vil en håndfull blåbær regulere magen i begge retninger, løs eller hard.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|