Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-09, 11:28   #1
sanjul
Nytt Medlem

Medlem siden: Sep 2009
sanjul er på en erverdig vei

Faktorer for ketose?

Hei alle sammen, jeg er helt ny i dette opplegget. Er en gammel "Grete Roede" traver som i 2007/2008 slanket bort 32 kilo, nesten 20 av dem er påkommet kroppen min igjen og jeg har derfor bestemt meg for å prøve ketolyse. Jeg har bestilt bok, vitaminer og stix men ikke fått dem enda så er startet for meg selv først, bare siden tirsdag da.

På disse tre dagene har jeg gått ned 1,5 kg., går ut fra at det kanskje er vann? Jeg gjør dette sammen med min fetter og han er altså da kommet i ketose i følge sine stix. Jeg maste meg til en slik og neida, jeg var ikke i ketose.

Det jeg da lurer på er: hvilke faktorer (bortsett fra maten da) har med ketose å gjøre? Trim, vanninntak, alder og kjønn, er dette noe som påvirker?

Og tilslutt (for denne gang ) jeg spiser ca 50 gram Friskhusbrød (27 g karb pr 100 gr) hver dag inntil jeg får tid til å bake Gerd`s brød, dette gir meg 13,5 karb men jeg ligger jevnt på 20-35 karb pr dag, tro om dette gjør noe?

Takknemlig for alle som orker å svare, synes det er litt komplisert til å begynne med, håper det blir lettere

sanjul er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat