Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-09, 16:32   #7
Filakia
Medlem

Filakia sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Filakia er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfri tyggis og pastiller på ketolyse / lavkarbo kur?

Jeg er ikke særlig flink til å følge bestemt opplegg helt slavisk, det går bare i stå for meg. Det som funker for meg, er å følge de fleste prinsippene i Ketolyse, men med litt egne tilpasninger. Jeg veier ikke maten, ergo vet jeg ikke eksakt hvor mange karber jeg får i meg, men for meg funker det med en omtrentlig oversikt. Og noen dager putter jeg i meg sukkerfri tyggis (ja, jeg vet om xylitol) eller sukkerfrie drops/pastiller. Kanskje kunne jeg gått ned raskere om jeg fulgte kuren til punkt og prikke, men da hadde jeg også - med svært stor sannsynlighet - falt av lasset etter kort tid.

Hvorvidt du kan drikke te med 2 karber per pose avhenger jo helt av hvor mye karber du får i deg ellers totalt sett i løpet av dagen, og hvor din tålegrense ligger. Men det kan være lurt å sette den te-pakken til side sånn i starten av ketolyse-kuren, det samme med andre ting som du helst ikke skal ha i deg. Og heller prøve deg mer fram etter hvert, når du har kommet gjennom de første par ukene, der kroppen omstiller seg mest.

Sier ikke at dette vil fungere for deg, men det må du nesten prøve ut selv, dersom du altså ikke vil følge opplegget slavisk.