Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-09, 09:22   #1
Oi ..!
Juniormedlem

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 52
Oi ..! er på en erverdig vei

Er i ketose, men vekten står stille

Hei, jeg fikk så god hjelp her sist jeg la inn et spørsmål, så jeg prøver meg igjen
Jeg startet mitt nye liv 10. august, og har siden da gått ned 6,5 kg. Veldig fornøyd så langt, men nå lurer jeg: Jeg er fortsatt i ketose, men vekten har stått stille i halvannen uke. (Hadde menstruasjon fra lør-ons i uken som gikk, så jeg regner ikke med at det er årsaken.) Jeg ligger på ca. 5-10 kh om dagen (fatter ikke hvordan en klarer å komme høyere når en er i de første ukene?!) og er minimalt interessert i mat - bortimot ingen sultfølelse. I løpet av en dag spiser jeg noe gräddost, et par skiver ketolysebrød med smør/ost, et par kyllinglår, ca. 100 g blandet bladsalat, noen tomater, olje som dressing, og en omelett med ost/skinke. Det blir ikke mer enn det rett og slett fordi jeg ikke er sulten. I det siste har jeg drukket et glass Pepsi Max om kveldene, eller jeg har spist en Atkins-bar. Barene spiser jeg mest for "å holde mannen med selskap" når vi ser på film eller TV på kveldstid. Er det noen her som har erfaring med vektstagnasjon pga. disse barene? Eller kan det være brusen? Andre innspill?

Jeg har bortimot 10 kg igjen til BMI på 24, så det er nok fett å bli kvitt her. Stagnasjonen bør derfor ikke ha rot i at kroppen har funnet idealvekten.

Skal til Sverige og kjøpe kjøtt nå, men gleder meg til å lese svar i kveld

Oi ..! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat