Glykogenlagrene er på ca 300-400 gram per person, fordelt på muskler og lever. De som trener mye har større lagringskapasitet. Om man er i ketose så er lagrene NESTEN tømt hele tiden - men noe karbohydrat er der. Om man spiser vanlig lavglykemisk så er det nok til å fylle lagrene. Om morgenen er lagrene mindre enn på kvelden hos alle.
Enig med Begod: Det er flere argumenter enn glykogen for at man ikke skal trene styrke ETTER utholdenhet. Men oppvarming er oppvarming Albertine.
Hvor raskt glykogenlagrene tømmes er avhengig av intensiteten på treninga. Om man står stille eller rusler av gårde, så er det 100% fettforbrenning i kroppen og ikke bruk av glykogen. Så fort man får opp dampen, vil det være en fordeling mellom fett og glykogen brukt som energi. Ved sprint og styrketrening (anaerobe aktiviteter) er det 100% glykogenforbrenning. INTENSITET er altså stikkordet. Dessuten er det individuelle forskjeller (genetisk, hormonelt, fysisk form m.m.), som gjør at det er helt umulig å si NÅR glykogenlagrene er tømt under en treningsøkt.