Hva gjør dere med jula?
Hva gjør dere i jula når det gjelder kostholdet? Generelt sett kan man jo si at tradisjonell julemat er ganske fettete så det bør jo være ideelt. Men der er jo alltids andre ting som kan få karbokvota til å bli litt liten.
Spiser dere f.eks poteter på julaften? Hva med sauser og tilbehør?
Og hva med alle disse uttallige, fæle og tørre kakene tanter og bestemødre alltid skal stappe i deg fordi det er jo trøss alt jul? Jeg har aldri likt "de syv slag" og har heller aldri bakt særlig til jul. Vi lager pepperkakehus, men det er jo til pynt, og jeg steker opp noen krumkaker og smultringer bare for å ha det. Det blir egentlig aldri spist dersom vi ikke har gjester, så det er jo sånn helt egentlig totalt bortkastet å lage det i utgangspunktet, men man må liksom ha dem fordi det er en del av jula . Men har noen funnet opp lavkarboversjoner av krumkaker? Eller andre søte ting til jul?
Her har vi hatt en ny tradisjon de siste årene, og det er at vi har selskap 2. juledag. Vi har 20 gjester og en oppdekning som følger med det, så jeg kjenner at jeg gruer meg litt med tanken fordi det følger med både det ene og det andre i både fast og flytende form. Jeg har IKKE tenkt å gå opp ti kg over jula, så jeg må bare være sterk og si nei slik jeg har gjort hittil!
Snart begynner vi å sy kjøttruller til jul også . Og 2 måneder til advent <3
|