Sv: 10 000 skritt gir ikke så god helsegevinst allikevel
Sitat:
Sitat fra artikkel
Stensvold og forskningsgruppen ved det Medisinske fakultet har i flere år forsket på effekten av korte intensive treningsøkter og mener 30 minutter intervalltrening tre ganger i uken har en positiv effekt på oksygenopptak, karfunksjon, hjertefunksjon og blodprofil. Stensvold forteller også at intensiv trening er en effektiv måte å redusere fettprosenten på.
Dette vet vi jo litt om, men det er ikke alle som får til dette da...
og ingen har sagt at de 1000 skrittene ikke kan inneholde litt intensitet.
Og får vi til å gå 10000 skritt eller litt mindre og, så er det bedre enn ikke skritt i det hele tatt, tenker jeg Det motiverer oss ofte til å gå en holdeplass ekstra, til å gå trapper i steden for heis, gå å handle fremfor å kjøre de 500 meterne... Hvis dette ikke er sunt så vet ikke jeg
Kanskje det tom motiverer oss til å gå en tur ekstra i helgen eller i det hele tatt. Ihvertfall motiverer det meg Jeg gikk 13568 i går Hvorav 75 min aerob gange.
Ha en fin dag...i dag ble jeg kjørt til trikken. Det regnet jo Tja....
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
|