Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-09, 21:25   #26
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Kin, her.

Helt enig - MÅ telle karbohydrater, men på den annen side - er du i ketose så er du i ketose og forbrenner på den måten. MEN, noen ganger går ikke vekten ned og da må man prøve å evt øke fettinntak, kanskje prøve om det kan være på grunn av at man ikke kan drikke sukkerfri brus etc. Noen ganger kan kroppen oppfatte stoffer som sukker og da ikke ta av selv om man er i ketose.

Men jeg tror at hvis du i utgangspunktet spiser rene kjøttvarer (altså ikke karbonader som er blandet før de steker etc), de feiteste meierivarene og salat som vi har forklart - så vil du ikke overstige 20 karbohydrater - tvert om er det mulig du får litt for lite karbohydrater på den måten. Egg kan du også spise ganske mye av og tomater... spiser du et par tomater til dagen er det helt greit.

Er nok dessverre endel som må ganske lavt ned på karbsene for å være i ketose OG samtidig gå ned i vekt, for det er jo ikke målet i seg selv å komme i ketose om vekta ikke går ned, da er det stort sett bare frustrerende (snakker absolutt av erfaring, har stått omtrent stille i 8 mnd og gikk ned ca 30 kg 6 mnd)
Hvis det stopper opp må man finne grunnene til det så er selv i en fase der eg eksprimenterer med mer karbs og mindre fløte

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat