Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-09, 22:04   #37
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: Da har jeg vært hos kostholdsekspert

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nja, si ikke det. I dag hørte jeg den tredje historien på 2 uker som folk som har måttet kjempe med nebb og klør for å få sin rettmessige del. Selv om NAV har sagt at beløpet er rett, har de likevel nektet å betale det ut. Hun ene saksbehandleren hadde prestert å bare gå da klienten spurte hvorfor de ikke betalte ut pengene som det stod svart på hvitt på skjermen foran dem at hun hadde tilgode...

Jeg kan jo ikke svare på hva som er bakgrunnen for akkurat det. Men dersom det er som du sier og hun har sagt den hele og fulle sannheten til deg - da mistenker jeg at det er alt dette nye som er kommet. Og dessverre er det slik at saksbehandleren er helt maktesløs og ikke har mulighet til å utbetale pengene. Saksbehandleren må kontakte de som står for utbetalingene, og det er lange ventetider og ikke så mye lettere for saksbehandleren og få kontakt, enn det er for brukeren selv. Så de frustrasjonene har alle sammen

Og det er ikke noen unnskyldning, men noen ganger tror jeg nok at noen kan gjøre ting de ikke burde gjort, og fremstå som ugreie - fordi de er så frustrerte og rett og slett ikke orker ta imot mer kjeft. For dagen kan ofte bestå i å bli utskjelt fra man kommer til man går - over ting man overhode ikke rår over. Igjen, ingen unnskyldning på dårlig service - men en forklaring som er bedre enn at de er uvillige til å gi folk det de har rett på. (utskudd finnes alltid, men slike utskudd har da et litt annet problem og de fleste i NAV er ikke sånn)

Men dersom det står at hun skal ha pengene så får hun dem. Send meg evt en pm om du har flere detaljer. Ikke noe greit å diskutere i tråden.

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat