Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-09, 00:00   #112
Kin
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2009
Kin er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av klompenmio, her.

Hei

Jeg sitter med samme følelse som deg. Er dette vanskelig eller er det bare meg???

Mange foreslår å følge oppskriftene i boka, men oppskriftene her inne er jo mye bedre.
Er det greit å bruke dem? HAr bare brukt Gerd sine, og hun er jo på ketolyse.

En annen ting jeg syns er litt vanskelig, er mengdene. Jeg er storspist. Kan spise mye, og det er jo ikke udelt positivt å dutte innpå med fett. Eller hva?
Vet ikke om jeg har gått noe ned denne ene uka jeg har gått på kuren, for jeg hadde to uker på cambridge før jeg begynte på ketolyse, og jeg veier det samme som når jeg sluttet på cambridge. I tillegg har jeg fått mensen

Jeg kunne så veldig gjerne tenkt meg at folk som opplever vektnedgang, legger ut hva de spiser i løpet av noen dager, og mengder.

Ha ei flott helg alle sammen!

Jeg startet for en uke og en dag siden. Har det kjempeflott nå, men det er litt slitsomt i starten syns jeg - kjenner på melkesyre i beina og sover middag etter jobb

Jeg veier meg ikke. Men - den buksa jeg har på meg i dag var.. ikke trang, men satt inntil forrige helg. I dag henger den på lårene og begynner å falle ned på hoftene - sånn at jeg føler den er slapp og at jeg ikke føler meg helt vel i den. Utover det kan jeg ikke si hvor mye jeg har tatt av - men litt er det da.

Jeg har spist følgende.
Frokost hopper jeg ofte over, eller jeg tillater meg (noe svært ulovlig) en 0.0 yoghurt. Jeg har gjort det på ketose tidligere også, og hvis jeg holder meg til den så går det veldig greit. Videre spiser jeg salat til lunch nesten hver dag, eller jeg har med meg halv omelett eller noe slik. Til middag har jeg spist litt forskjellig. Jeg har hatt pannekaker (2 egg og en halv dl fløte til to kaker) med rømme på - jeg har spist ostekake med bunn av paranøtter. Jeg har laget kjøttdeig hvor jeg steiker den, blander i litt pulver til viltsaus (strør over for å få smak) og fyller på med fløte og rømme, brokkoli, blomkål, rødløk, vårløk og ørlite amerikansk blanding (forsiktig med den gr erter, mais og gulrøtter) - tar det i en ildfastform etter steking og setter i ovnen med ost over. Veldig godt

Ellers har jeg spist hamburgere (de man kjøper frosset i frysedisken, rå) Kappet dem opp i biter, tilsatt en stor spiseskje med Tikka Masala (glass) og igjen fyllt på med rømme og fløte for å få saus, det blir nok smak. Tilsatt diverse grønnsaker - hatt det to dager. Så har jeg hatt kyllingbryst som jeg har delt i biter, stekt og laget fløtesaus med sopp. Jeg bruker også en del fisk (mest laks) som jeg steker og spiser sammen med masse helrømme som jeg blander meg agurk og tomat. Er jeg ekstra sulten tar jeg to kyllingbryst eller biter med fisk etc.

Men yoghurten kan egentlig ikke anbefales da den inneholder litt karbohydrater, tror det er 6 eller 9. Jeg har likevel gjort det både nå og tidligere når jeg har gått på ketose. Er ekstra forsiktig de første dagene så prøver jeg. Og til nå har det alltid gått bra.

Så - ja, det er hva jeg har spist. Og det funker. Jeg har også juksa litt når jeg har fått dumme kick - da kjøpte jeg freia sin 70% sjokolade og spiste en rute sammen med kaffe - deilig. (har gjort det kun to ganger) Når jeg skal kose meg ellers har jeg ofte expressokaffe med fløtevisp oppå - jeg har litt natrena i den for å gjøre den søt. Og jeg spiser en del paranøtter - sa jeg det?

Når du er i ketose er fett ganske viktig - du kan få mindre vektnedgang om du ikke spiser nok fett.

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat