Vis enkelt innlegg
Gammel 25-09-09, 10:59   #6
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilken kostholdsfilosofi bør jeg følge?

Hei,
Betegnelsen lavkarbo er en paraplybetegnelse for karbo reduserte kosthold fra omtrent 0 til 150 kh pr dag. De fleste som ikke er i ketose ligger nok på 40 – 60 kh pr dag mens Lutz (boka: Bedre uten brød) anbefaler opp til 72 kh.
Dersom du skal i ketose vil jeg nok anbefale deg å veie og regne ut kh i begynnelsen, ikke alltid lett med øyemål. Jeg må innrømme at jeg kun har kontrollveid ulike grønnsaker et par ganger da jeg i utgangspunktet har et godt øyemål for vekt. Du kan velge hvilken retning du selv ønsker. Noen derimot mener at man ikke bør velge ketolyse dersom man skal ned mindre enn 10 kg.
Jeg valgte ketolyse fordi reglene er veldig klare og etter min menig veldig enkelt å forholde seg til mens andre synes den er veldig begrensende. Tenk igjennom hva du liker å spise og se på det i forhold til de ulike lavkarbo retningene. Les bøker og lær en masse om den lavkarbo retningen du har tenkt å følge jo mer du lærer om lavkarbo dess lettere er det å holde seg der.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat