Tråd: Atkins shop!
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-09, 22:42   #60
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Atkins shop!

Opprinnelig lagt inn av frkprym, her.

Hei,

jeg har nettopp begynt på Atkins, og trenger litt hjelp til å forstå utregningen av net carbs på Atkins-bars. Noen som kan forklare meg?

Feks Advantage Chocolate Hazelnut Crunch:
På fremsiden står det bare 2,8 Net Carbs per serving.
Bak står det at én serving er 60 gram - dvs hele bar'en. Ergo skal jeg komme frem til 2,8 carbs ved å regne etter i næringsinnholdsoversikten for 60 gram, men det får jeg ikke til å stemme.

Carbohydrate 18 gram: 1 gram sugars, 15 gram polyols - hvorav 11 gram grlycerine, Dietary Fibre: 5,4 gram. Uansett hvordan jeg vrir og vender på tallene, får jeg det ikke til å bli 2,8.
Og da lurer jeg på om det er noe viktig jeg har misforstått?

Og har jeg regnet feil på andre matvarer?? (Tross alt burde jeg i det minste klare å regne på Atkins-barene!!)

Håper på en reddende engel...

18 minus 15 er lik 3karber og så er det vel noe stivelse som er ute å går og fibrene skal ikke regnes med og.......

Neeei, det viktigste er jo at sukkeralkoholer ikke skal regnes med! Da blir det 3 karber igjen!
Hvor de mener de siste 0.2 karbene har forsvunnet, det aner jeg ikke!

Pleier ikke ha problmer med å regne ut sånt, men dette henger ikke sammen!

Andre osm har noen glupe forslag???