Karbs, begreper og miksing
Jeg har lest både "Spis deg ned i vekt" og blar en del i GI-NULL om dagen. Har funnet ut at lavkarbo er noe jeg virkelig har lyst til å prøve. Har lagt med på 25+-kategorien, da jeg vil ned ca 20 kg totalt.
Har nå sittet og regnet ut antall karber jeg skal spise i morgen, og kommet fram til 18,2 totalt. Jeg har tatt i litt på noen ting, og rundet opp der tallene ikke var "hele" (f.eks. 4,4 karber istedetfor 4,35). På 25+ anbefaler Skaldeman maks 18 karber om dagen. Går det da greit med 18,2 "runde" karber? Det er jo ikke sikkert jeg får i meg alt - spesielt på middagen har jeg tatt i en del både når det kommer til mengde og karber.
Også var det dette med begrepene. Skaldeman snakker jo mye om "fettbålet" sitt. Kan dette sammenlignes med å være i ketolyse?
Kan man bringe inn elementer av ketolysekostholdet og andre kosthold inn, slik at det blir mer Skaldeman-inspirert eller at Skaldemangrunnlaget ligger der? Økonomien min tillater ikke at jeg spiser biff til hver middag eller kjøper inn kilovis med kjøttdeig i uka. Jeg kan istedet spise f.eks. ostebrød med en del pålett på eller lavkarbopannekaker for å få prisen ned. Er dette "lov"?
|