Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-09, 08:00   #24
Rottis
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 36
Rottis er ny på veien

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Bra tråd. Jeg kan desverre ikke skilte med noe lavkarbo-liv i flere år, siden jeg selv er nybegynner. Det jeg syns er vanskelig, er at folk "bryr seg" så veldig - og prøver å lage det til en skrekk historie at jeg ikke spiser "normal" mat. Jeg er så veldig fornøyd med det nye kostholdet - og håper jeg klarer å holde på det i fremtiden. Det er veldig mye godt vi kan spise, og jeg ser faktisk på brødskiver med leverpostei som søppel-mat nå - mens familien er helt oppgitt over meg

Jeg er så opptatt av å leve konsekvent, siden det for meg er veldig lett å balle på seg hvis jeg først sprekker.

Det med at folk "bryr seg" kan være slitsomt ja. Jeg har ikke delt det med så mange, og de jeg har delt det med aksepterer stort sett at jeg gjør noe "annerledes" eller bare er nysgjerrige. Jeg holder meg derimot unna når "vanlige folk" begynner å diskutere "sunt og normalt kosthold" (brød i matpakka, brunost..), jeg har ikke lyst til å bruke en hel lunsj på jobben til å forsvare meg.

Tenkte jeg skulle skrive en refleksjonsoppgave rundt dette, om normalitet og avvik. Helsemyndighetenes anbefalinger som normalen og "alle andre" som avvikerne. :P

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat