Tråd: Jeg sliter!
Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-09, 22:58   #12
Frk.Sunshine
Juniormedlem

Frk.Sunshine sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Nord Trøndelag
Alder: 38
Frk.Sunshine er på en erverdig vei
Exclamation

Sv: Jeg sliter!

Takk for mange svar og råd!

(OBS: Langt innlegg.......)

Jeg bestemte meg at den 18 september skulle jeg ha en utskeielse pga bursdag. Den bursdagsfeiringen er vell bitt vell lang kan man si.
Det som jeg tror er problemet er at jeg er enn del matlei.. og jeg har skikkelig lyst på noe godt/søtt.. HELE tiden! Samt at jeg gennerelt bare er lei... Ikke vet jeg hvorfor heller

Så skal det sies at jeg og sambo har hadd litt mindre problemer den siste måneden, å det går for det meste på at han syns jeg bruker alt for mye penger når jeg er å handler mat! Å ja, mat-budsjettet vårt har gått drastisk opp, siden jeg begynte med lavkarbo.
(men så har vi også gjort det slik at jeg lager lavkarbo mat så begge kan spise, men så får han ekstra med karbo i form av ris, pasta eller potet.. Så egentli, så har mat-budsjettet stege pga begge to, ikke bare pga meg!)

Å siden det har vært mye farting i det siste, så har tablettene fra ketolyse bitt mer eller mindre avglemt, siden man ikke kan ta alle på samme tid.

Men, nå har vi snakket om saken, og han er enig i at det er bedre å bruke mer penger nå på mat og jeg kan spise meg frisk (og ned i vekt), enn å ende opp som diabetiker..

Så på søndagen tok jeg en skikkelig real prat med meg selv, om hva jeg egentlig vill, og i går startet jeg opp med lavkarbo igjen.
Og har vell funnet ut at så lenge jeg greier å få i meg tablettene til rett tid, så får jeg ikke sååå stor sug etter noe søtt heller.

Nå skal jeg ta en uke av gangen først å fremst, men, leter jeg fram den viljestyrken som jeg vet jeg har, så går dette bra.

Så skal det jo sies at det hjelper veldig å lese her, på forskjellige historier.
Når andre har klart 20-30-40-50 kg og mer, hvorfor skal ikke jeg det?
Nå har jeg klart 10! Jeg har 30 igjen til å komme meg ned i normal bmi.
Så nå tenker jeg; hvorfor stoppe nå? Når jeg er så godt i gang egentlig?

Nå sier jeg god natt og håper på en ny god dag i morgen!