Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-09, 09:58   #18
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Forbauset over sykehusmat

Jeg har erfaring fra barnepostene på ullevål, riksen og sjukehuset innlandet på elverum. Og samtlige steder serveres kneip til alle måltider, og i blandet rundstykker som de kaller grove, men som betsår av stor sett hvetemjøl og noe grovt i.
På ullevål la de opp pålegg og grønnsaker i små porsjonsbokser da vi var der for 2 år siden, og da fikk vi faktisk grønnsaker til alle måltider.
Men de andre to stedene blir det servert litt grønnsaker, feks en parika og en agurk delt opp som skal vare til 15-20 barn og deres foreldre. De setter frem noe kjøttpålegg og ost, men for det meste går det i porsjonspakket pålegg og det største utvalget er syltetøy av alle slag.
Jeg la på meg 10kg på 2 måneder da jeg var på elverum med et nyfødt barn... Jeg rakk ALDRI måltidene fordi jeg sondet babyen, pumpet osv og da jeg endelig kunne slenge i meg litt mat var det blåst for grønnsaker, ost og kjøtt.. Jeg levde på knekkebrød med krydderost. Men da ble jeg så sulten at jeg sprang ned i kiosken etter sjokolade..

Men sånn ellers: maten de serverer smaker godt, minus den kjipe middagen på ullevål som varmes i mikro med plast over, hele middagen smaker plast og oppvarma restemat. Og dette skal man kanskje leve på i ukevis når man er inne med sjuke unger...
Tro meg, det er belastning nok å være på sjukehus med sjuke unger om man ikke skal leve på slik mat..
Middagene på riksen smaker stort sett veldig godt, men den består nesten alltid av farsemat når det er kjøtt og halvlunken laks i blandt eller farsefiskemat. Sunn mat kaller de det og har et flott slagord på serveringsbrettene.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat