Sv: Hvorfor sprekker man?
Opprinnelig lagt inn av jvb, her.
Hvis du har et vanlig tastatur kan du koble det fra pc'en og skylle det i varmt/lunket vann en stund. Funker på cola au. Eller legge i badekaret og riste litt på det av og til. Husk at tastatur ikke har godt av aromaterapi eller såpe La det tørke over natta.
Har funket for meg ved et par anledninger, men anbefaler bare å prøve dette hvis du uansett må kjøpe et nytt for det er ikke garantert å funke 
Jeg har laptop, har begynt å lime inn a-ene mine. Heldigivs er det kun a, bokstaen som uttales ''ku'', anførselstegn som lett kan erstattes med to '-er, totallet og caps lock som mangler.
Noen mener jeg kan skru løs tastaturet fra lapperten og skylle det, men jeg vet ikke. Knappene går helt fint å trykke på, jeg tror de bare har ''mista kontakten'', liksom. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Dell kom med et rivende godt tilbud til meg, enten bytter de tastaturet mitt for to og halvt tusen, eller så gjør jeg det på eget ansvar for åttehundre spenn. Haha, dårlige greier.
Så jeg lurer på å spore opp en sjappe som selger brukt, ettersom Dell-pc-er er såpass utbredt, så må det vel ligge en gammel Dell Inspiron 1501 et eller annet sted med et velfungerende tastatur ...
Sorry nå kupper jeg hele tråden her. ... 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|