Sv: Fibromyalgi og opphold på opptreningssenter
Opprinnelig lagt inn av Omelett, her.
Ja, Nav har virkelig bidratt til at bedringen min har tatt så lang tid også. I løpet av snart to år har jeg fått riktig utbetaling ÉN gang, i tillegg til at jeg selvsagt har fått ny saksbehandler stadig vekk, og ikke får tak i vedkommende på telefonen. Hadde noen fortalt meg min historie med Nav og sosialetaten hadde jeg trodd at de overdrev noe voldsomt.
Nav sitt Raskere tilbake-opplegg har en avtale med blant annet Jeløy, så jeg tror at du ville kunne gå under det. Betalingen går på frikortet for fysio, så om du har frikort er det gratis, og hvis ikke vil du jo opparbeide deg frikort pga oppholdet.
Jeg har heldigvis sjelden hatt problemer med å få de pengene jeg har krav på fra NAV, og har ikke hatt mer enn 2 saksbehandlere i denne omgang men alt annet......
Har vært utenfor arbeidslivet i 3 1/2år. NAV ville ha en uttalelse fra leger/fysio/manuell terapeut på Friskvernklinikken, anbefalt uføre, sendt på restarbeidsevnevurdering av en enig NAV- lege -> satt til 20%. Avslag på videreutdanning (er sykepleier), presset gjennom Arbeid i skjermet praksis, må nå begynne på Arbeid med bistand.
Alt mens kroppen min blir verre og verre og tåler mindre og mindre!
Blir nok ikke noe Raskere tilbake- opplegg for meg, og frikort for fysio har jeg ikke. Og jeg har ikke råd til de 2500,- jeg må ut med før resten er gratis!
Uff, ikke meningen å være så negativ. Høst, kulde, regn og en håpløs 16- åring har stukket av med humøret mitt i dag!
Jeg kommuniserer med NAV kun via mail. Har blitt lurt av dem så mange ganger at jeg nå forlanger alt skriftelig!
|