Sv: Fibromyalgi og opphold på opptreningssenter
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
For min del mente han at ettersom jeg ikke hadde noen bedring etter 3 måneder med tilrettelagt trening 3 ganger pr uke, var det ikke det som skulle til for at jeg skulle bli bedre!
Mange med fm blir bedre med tilpasset trening, men som du vet, det gjelder så absolutt ikke alle.
Jeg har i tillegg en del andre fysiske utfordringer som gjør at trening for min del innebærer en god del smerter. Ødelagt bekken tilsier at sykling er ut, senebetennelse i armene gjør vekter til et mareritt, ødelagte knær krever sitt, en røket muskel i leggen vil aldri bli bra.......
Men jeg går turer og er litt i aktivitet, men vil ikke akkurat kalle det trening!
Ok, skjønner, det høres vanskelig ut. Håper det finnes tilbud for deg som kan hjelpe deg.
Da jeg var på mitt dårligste kalte jeg absolutt det å gå tur for trening. Det lille jeg klarte av fysisk aktivitet krevde så mye av meg at jeg ble sliten (for ikke å si utmattet), og er man i så dårlig form er selv det å gå seg en tur trening. Det handler jo ikke bare om å holde sykdom i sjakk eller bli bedre fysisk, for man får jo et løft psykisk også når man klarer noe, selv om det sammenlignet med andre kanskje ikke er så mye.
|