Sv: Fibromyalgi og opphold på opptreningssenter
Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.
I teorien så kan jo alle trene – men det med teori og praksis stemmer jo ikke alltid…
For min del så er det sånn at jo mer jeg beveger meg jo mer smerte får jeg – og ingen kan fortelle meg hvorfor. For man skal jo bedre av trening...
Treningen hadde ingen positiv innvirkning på kroppen min. Jeg er ikke redd for smertene så jeg trente til jeg ”stupte” - jeg blir forferdelig uvel, nesten sånn kvalm og svimmel, og jeg kastet også opp. Selv ikke bassengtrening hadde noen positiv effekt, ble kvalm og svimmel av det også. Treningsprogrammet mitt var redusert til et minimum, til tross for det så var det slik at resten av dagen og neste dag var ”ødelagt”.
Har du fibrodiagnose, eller annen diagnose? Det må være veldig frustrerende ha det sånn. Virker smertestillende på deg? Jeg syns i hvert fall at alt virket helt håpløst før jeg kom til Jeløya (og en god stund etterpå), fordi det ikke så ut som noenting kunne gi bedring. Nå kan jeg kontrollere det selv, med trening og kosthold, og det er jeg veldig takknemlig for. Men hvis det ikke funker, hva gjør man da?
(Som jeg skrev i innlegget over, jeg mener ikke at trening nødvendigvis skal være svetting i skog og mark eller på treningssenter.)
|