Sv: Fibromyalgi og opphold på opptreningssenter
Opprinnelig lagt inn av Omelett, her.
Har du fibrodiagnose, eller annen diagnose? Det må være veldig frustrerende ha det sånn. Virker smertestillende på deg? Jeg syns i hvert fall at alt virket helt håpløst før jeg kom til Jeløya (og en god stund etterpå), fordi det ikke så ut som noenting kunne gi bedring. Nå kan jeg kontrollere det selv, med trening og kosthold, og det er jeg veldig takknemlig for. Men hvis det ikke funker, hva gjør man da?
(Som jeg skrev i innlegget over, jeg mener ikke at trening nødvendigvis skal være svetting i skog og mark eller på treningssenter.)
Nei da, jeg har ikke fibromyalgi – ble påkjørt jeg og de finner ikke helt ut av saken, så litt vage diagnoser ute og går. Smertestillende tar bare av de skarpe kantene, har blitt tilbudt morfin men har foreløpig takket nei. En av grunnene til at jeg har havna på lavkarbo er at jeg ikke greide å skille de to siamesiske tvillingene smerte og sult fra hverandre… Etter at jeg begynte med lavkarbo så har det gått mye bedre, har blitt flinkere til å ta smertestillende, man kan jo umulig være sulten ½ time etter en real lavkarbo frokost, he, he…
Trening for meg er å få unna husarbeid og andre dagligdagse ting. Ikke særlig motivert for gå turer da smerten ofte brått blir verre og da må jeg jo hele veien tilbake, ønsker meg ei tredemølle for da er det bare å hoppe av ved utgangspunktet, he, he… men økonomien tillater ingen utskeielser.
For å funke i hverdagen så har jeg blitt rimelig asosial… Måtte bl.a. slutte å spille i korps pga nedsatt funksjon i venstre armen, i tillegg til at jeg har blitt veldig støysensitiv.
Det var ikke lett å ha en jobb og et liv som gikk i minst 120 for så å bare kunne tusle rolig rundt å ikke få gjort noe særlig pga bl.a. dårlig konsentrasjon, var ikke akkurat vant til å sitte stille nei. …pga det økonomiske uføre jeg har havna i pga ulykken så har jeg ikke mulighet til å reise rundt i verden slik jeg gjorde og jeg sliter fortsatt med en vannvittig utferdstrangen, jeg har fortsatt kronisk ”itchy feet” som det også heter og harry turer til Strømstad veier liksom ikke helt opp
|