Sv: Fibromyalgi og opphold på opptreningssenter
Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.
Nei da, jeg har ikke fibromyalgi – ble påkjørt jeg og de finner ikke helt ut av saken, så litt vage diagnoser ute og går. Smertestillende tar bare av de skarpe kantene, har blitt tilbudt morfin men har foreløpig takket nei. En av grunnene til at jeg har havna på lavkarbo er at jeg ikke greide å skille de to siamesiske tvillingene smerte og sult fra hverandre… Etter at jeg begynte med lavkarbo så har det gått mye bedre, har blitt flinkere til å ta smertestillende, man kan jo umulig være sulten ½ time etter en real lavkarbo frokost, he, he…
Trening for meg er å få unna husarbeid og andre dagligdagse ting. Ikke særlig motivert for gå turer da smerten ofte brått blir verre og da må jeg jo hele veien tilbake, ønsker meg ei tredemølle for da er det bare å hoppe av ved utgangspunktet, he, he… men økonomien tillater ingen utskeielser.
For å funke i hverdagen så har jeg blitt rimelig asosial… Måtte bl.a. slutte å spille i korps pga nedsatt funksjon i venstre armen, i tillegg til at jeg har blitt veldig støysensitiv.
Det var ikke lett å ha en jobb og et liv som gikk i minst 120 for så å bare kunne tusle rolig rundt å ikke få gjort noe særlig pga bl.a. dårlig konsentrasjon, var ikke akkurat vant til å sitte stille nei. …pga det økonomiske uføre jeg har havna i pga ulykken så har jeg ikke mulighet til å reise rundt i verden slik jeg gjorde og jeg sliter fortsatt med en vannvittig utferdstrangen, jeg har fortsatt kronisk ”itchy feet” som det også heter og harry turer til Strømstad veier liksom ikke helt opp
Skjønner, det må være veldig frustrerende å ikke få svar på hva som er galt, når noe forandrer livet så mye. Det er ikke mulig at du kan låne tredemølle på Hjelpemiddelsentralen da? Kanskje legen din vet noe om dette? Eventuelt andre ting de kanskje har som du kan ha nytte av? Det er helt tragisk at økonomien skal bli ødelagt av ulykker og sykdom. Og som jo er nevnt, stresset med dårlig økonomi og Nav er vedlikeholdende faktorer, noe Nav virkelig burde få øynene opp for og gjøre noe med. Jeg har det på samme måte, kan ikke reise noe sted, har ikke vært på utenlandsferie siden 2003. Ferien i år ble 3 dager i Bergen som mamma betalte. Det er både frustrerende og nedverdigende å leve slik. Jeg har også lyst til å ta med sønnen min på ferie, vise ham forskjellige steder i verden jeg har vært og ikke vært, men det er ikke mulig. Vi har ikke vært på Tusenfryd engang. Men jeg øyner i hvert fall håp.
Hvilke tilbud har du fra helsevesenet i dag?
|