Sv: Fibromyalgi og opphold på opptreningssenter
Opprinnelig lagt inn av Omelett, her.
Det var da veldig merkelig. Jeg måtte jo riktig nok vente noen måneder på plass, men det var mange som var på samme nivå som meg symptommessig, og noen var "friskere" enn meg også (og noen dårligere). Har du sett henvisningen legen sendte, og vet at den inneholder alle fakta? Jeg har opplevd å få avslag av enkelte behandlere, og da har det vist seg at henvisningene var skrevet så dårlig at det ikke så ut som jeg oppfylte kravene for behandling.
Har arbeidsgiver lov til å stille sånne krav? Har du snakket med Nav eller Arbeidstilsynet om dette?
Legen min fylte ut fastsatt skjema for slike opphold mens jeg var der og jeg fikk kopi. Søknaden ble anbefalt av SER og oversendt Jeløy. Jeg fikk et spørreskjema vedr. fibromyalgi som jeg skulle svare på og returnere. Ut fra dette skjemaet vuderte de det vistnok dithen at behovet mitt ikke var stort nok.
Når det gjelder jobb, har jeg tidligere hatt mange lange sykefravær, og det siste 1,5 året har jeg vært helt arbeidsufør så jeg tror tålmodigheten overfor meg og min helse er i ferd med å ta slutt. Har ikke snakket med NAV eller arbeidstilsynet, tror ikke jeg kommer så langt med det.

Martina
|