Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-09, 23:29   #124
Lillebille
Medlem

Lillebille sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Hei til deg også!

Vær ved godt mot, selv om det i perioder ikke går så så fort som du måtte ønske!

Mannen min skal ned fra 117,7 kg og sliter med motivasjonen. Men vi står på!

For å ta mannen min først:

Han har gått litt ned, så opp, og så litt ned igjen siden vi startet for litt over tre uker siden. Han sliter med en dårlig hofte som nok må skiftes ut snart, og det er jo ikke akkurat så motiverende med tanke på trening og store smerter. Men han har tross alt gått ned litt over tre kilo på disse ukene, og jeg synes det er veldig bra. Han elsker fett, og alt synlig fett på kjøtt går ned på høykant, han tar det jeg ikke klarer også. Men han er veldig glad i brokkoli og alt av grønnsaker, så jeg tror vi har et ganske balansert kosthold på den måten.

Så status for ham er – 3,1 kilo.

Jeg skal bare ned noen få kilo, fra rundt 73 til 65-66. Min vekt har har gått ned med omtrent det samme som hans, litt over 3 kilo. Veide 70,3 imorges. Litt ”urettferdig” siden han har så mye mer og ta av….så jeg hadde virkelig ønsket at han hadde tatt av det dobbelte av meg, minst!!!

Vi har spist:

Middag, noen eksempler:
Reker, ferske (eller frosne, på Kiwi koster de rundt kr. 20,- pr kilo) med masse urter (dill, løpstikke etc), agurk, majones, lavkarbobrød med meierismør. En liten dæsj sitron. Åhh, så godt!!!

Makrell rullet i pisket egg, stekt i meierismør, salt og pepper, tilsatt litt rømme rett før servering. Agurksalat med eddik og olje (og litt salt og sukrin). Bare må ha majones på toppen av denne mens jeg spiser. Blomkål, brokkoli etc som tilbehør.

Ovnsbakt laks med meierismør og urter, salt og pepper. Agurksalat (med majones) og grønnsaker (blomkål og brokkoli).

Kjøttdeig i alle fasonger:

Kjøttkaker med løk og grønnsakstilbehør.

Taco (av kjøttdeig) med egenkomponert tacokrydder, rømme og tacosaus, tomater, agurk, salat, paprika, løk, reven ost etc.

Kjøttgryte med løk, hvitløk, purre, løpstikke, oregano, basilikum, paprika, chilli, litt tomatpure og fløte. Tilbehør: blomkål og brokkoli.

Frokost har stort sett bestått av egg og bacon i mange fasonger, bløtkokt egg, hardkokt egg, eggerøre med fløte og masse gressløk eller hvitløksgress, eller omelett med skinke eller bacon, purre, ost på toppen. Løpstikke hører med uansett!

Makrell i tomat med majones.

Bare noen få eksempler…

Jeg tviholder på én skive hjemmebakt brød med meierismør hver morgen, mens mannen min tar en eller to lavkarboskiver (med meierismør).

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat