Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-09, 11:23   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nye tider, nytt forsøk

Opprinnelig lagt inn av Bobbo, her.

Får vel oppdatere litt. Har sprukket litt, da det er veldig mye spennende som skjer her, og det er et par kulturelle arrengemang der det var veldig vanskelig å ikke drikke øl. Etter det ble jeg gående noen dager, men er i god gang igjen nå. Har gått ned ca. 10kilo, og mener det er en grei start, selv om jeg innser at endel av det er ting som automatisk forsvinner, og ikke kroppsfett.

Sliter litt med å finne god å billig mat, så det blir mye kjøttdeig med rømme osv., men jeg skal lese enda mer her fremover.

Om du har Kiwi og Rema 1000 i nærheten er mye gjort. First price har kjøttdeig, kylling (fileter, vinger, lårstykker etc), bacon, majones, koteletter og egg til en veldig billig penge.
På Rema 1000 finner du nakkekoteletter fra Nordfjord som nesten er latterlig billig.
Ellers er det fårikålsesong, og lammekjøtt i porsjonsbiter ser jeg tilbud for overalt. Hva med et fårikållag i kollektivet?
Om du har innvandrerbutikker i nærheten, så får du som regel kjøpt det billigste (og gjerne det beste) av grønnsaker og hermetikk der. Egg gjerne også.
Jeg bruker så mye mindre penger på mat enn hva jeg gjorde før, men så blir det ingen ekstrakjøp på impuls i form av godteri, og ingen halvfabrikata som ikke metter proposjonalt med hva det faktisk koster!
Øl finnes det også lite-varianter av som markedsføres som lavkarbo eller lavkalori-øl (enn om kalorier ikke akkurat er noe du behøver å tenke på ), de er sukkerreduserte.
På polets nettsider står det som regel også oppnevnt restsukkerinnhold på de fleste viner. Jeg opplever at rødvin med lite restsukkerinnhold smaker bedre enn tilsvarende hvitvin. Og vin med lite restsukker har også høyere alkoholinnhold

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat