Sv: Allergiutbrudd etter overgang til ketogen kost?
Opprinnelig lagt inn av mette_er_mett :-), her.
Dette var en interessant teori! Jeg har også fått dette utslettet. Det dukket opp etter at jeg hadde gått på ketolyse i 2-3 uker, og har nå vart i ca. 2 uker. Det er først de siste dagene at det har begynt å klø. Det interessante er at utslettet mitt er lokalisert til yttersidene av brystene/mot armhulene samt "trekanten" mellom brystene. Dette er områder som er forholdsvis svette og som samtidig er dekket av bh store deler av døgnet. De aller fleste av mine bh-er er i typisk glatte stoffer som polyamid/elastan o.l. Tror jeg må prøve å bruke bh i ren bomull en periode og se om det blir bedre. I såfall vil jo det støtte teorien din 
Vil bare avlegge rapport etter to dager med bomull - utslettet er så godt som borte! Det er jo helt pussig. Når jeg så nærmere på bh-ene mine så jeg at de aller fleste har et litt kraftigere og blankere stoff akkurat på de områdene jeg har hatt utslett, altså trekanten i midten og utpå begge sidene. Har jo aldri reagert på dette før, men det er virkelig mulig at stoffer som uskilles på huden pga ketose reagerer med stoffer i klær! Dette løser dog ikke mysteriet med allergireaksjoner i ansiktet hos hun som startet tråden :-( Håper du finner ut av det!

Første delmål er 10 kg ned, så får vi se om motivasjonen holder til enda 10 kg
|