Tråd: Paprikapulver
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-09, 11:31   #2
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Paprikapulver

Ja, det er fort gjort å glemme at krydder også faktisk som regel er laget av noe som inneholder næringsinnhold og derfor også inneholder noe slags næring selv, men krydder er jo nettopp det. Et krydder. Man bruker ikke mye av det, og jeg tror det skal være vanskelig å komme opp i mengder som teller.
Jeg sjekket krydderglassene til blackboy, og hele glasset med paprika var 60 gram. Det tror jeg var et glass i "vanlig" størrelse, ikke de største.
Jeg vil si at det skal være lov med krydder, så lenge man er obs på at krydder-blandinger ofte inneholder sukker. (da tenker jeg på feks. tacoblandingen. Der er mengden betydelig. Er ikke sikker på andre blandinger. Se på hvor i innholdslista sukker er, jo høyere opp, jo mere er det)

Du kan jo alltids gjøre et forsøk for å se hvor mye krydder du vanligvis bruker? Sett maten din på en vekt, nullstill den, og så kryddrer du. Kommer du opp i mange gram?