Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-09, 11:25   #14
dinapo
Juniormedlem

dinapo sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
dinapo er ny på veien

Sv: Har en drøm om at ...

Hm....så lavkarbo er en slags mote-ting i USA? Ren, økologisk mat er jo positivt det også, men for meg spesielt, siden jeg bare kan snakke for meg selv, så er lavkarbo-mat det eneste jeg har holdt ut på, enten for å gå ned i vekt, eller for å holde den vekten jeg har stabil.

Så for meg og maaange andre ser det ut som om nøkkelen til et bedre liv, ligger i det å finne mat man faktisk har lyst på....mat som fyller opp i magen, holder en mett lenge, og som man kan glede seg til å spise....har som veldig mange andre her inne en ganske lang slanke-historie bak meg, og har også gått på GR og talt kalorier....husker jeg banket flat kjøttdeig i pakker på kanskje 80 gram i hver, og frøs ned.....og husker brødskivene som jeg skar supertynne bare for å ha følelsen av at jeg spiste mye mat

Det har vært viktig for meg at jeg skal spise til jeg er mett, jeg har aldri vært flink på måtehold. Så med lavkarbo begrenser det seg selv, fordi jeg rett og slett blir mett, og da fyser jeg ikke på alt det jeg IKKE kan spise.

Så om de vanlige butikkene bare kunne gjøre livet lettere for oss, ha tilgjengelig de produktene vi trenger, så man slipper å lete og granske alt. Og slipper å få rare blikk når man spør hva kjøttkakene i disken inneholder...

Har også spurt ute på byen om de har Lite-øl, og da har jeg nærmest blitt himlet med øynene til....så det er også et ønske, ha lavkarbo-alternativ på utesteder også.....

"Alle disse dagene som kom og gikk - ikke visste jeg at de var selve livet...."
dinapo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kanskje ketolyse, nå Xtravaganza... Svar med sitat