Sv: Erfaringer med å droppe Pepsi Max
Opprinnelig lagt inn av Olli123, her.
Hei. Kuttet ut omtrent all pepsi max jeg også for nesten to måneder siden og jeg merker absolutt ingen forskjell, annet enn på lommeboken selvfølgelig :P Drakk selv bortimot en halvannen liter på en dag. Jeg har lest mye om disse kunstige søtningsstoffene og hverken aspartam eller acesuflam k har noen innvirkning på insulinnivået. Både de europeiske matmyndighetene og det norkse mattilsynet har konkludert med at det ikke finnes noen negative effekter på kroppen av aspartam, så det du opplever tviler jeg sterkt på er koblet til pepsi maxen :P I så fall er det vel psykologisk. Håper ikke jeg knuste noe hjerte nå 
Nå er det jo også sånn at det er individuelle forskjeller på hva man reagerer på, så at andre kan ha andre opplevelser med aspartam enn deg er faktisk ikke usannsynlig. Jeg har også kuttet ut alle søtningsstoffer og blant annet et stort inntak av Pepsi Max, og selv om jeg ikke kan peke på noe spesielt på blodprøver kjenner jeg godt at kroppen min har godt av endringene jeg har gjort. Jeg er blant annet fullstendig kvitt migrenen som jeg hadde minst én gang i måneden tidligere. Siden jeg spiser lavkarbo pga sykdom, ikke pga vektnedgang, har jeg brukt mye tid på å teste ut hva slags mat og drikke kroppen min fungerer best med. Søtningsstoffer er noe av det jeg må holde meg unna hvis jeg vil ha det bra.
|