Sv: lavkarbo skepsis
Nå er ikke min engelsk den beste, men jeg tror ikke jeg har opplevd noe av dette.
Jeg har mere energi, ikke dehydrert( blir jo kjempertørst på ketogen diett og drikker 3-5liter vann om dagen), strammere hud, går sakte og sikkert ned, masse fiber fra grønnsaker( en myte er at man spiser nesten ikke grønnsaker på lavkarbo, jeg har aldri spist så mye grønt før), ikke mere proteiner enn nødvendig( sliter nesten med å få i meg det jeg trenger jo), mister ikke muskler når man spiser nok protein...
Det er fryktelig mange feiloppfatninger ang. lavkarbo og spesielt ketogene dietter. Det folk som skriver disse ikke vet er at man skal spise masse grønnsaker og protein og fett. De fleste lavkarbo dietter innebefatter massevis av grønnsaker og rent kjøtt og sunt fett. Den som ikke spiser slik følger da heller ikke dietten.
Og ellers har jo bare folks helse gått nedover og nedover i takt med økt sukkerinntak og diett basert på kneip og såkalt sunn plantemargarin. Ingen får meg til å tro at poteter( som påvirker blodsukkeret mere enn hvitt sukker) og kneip er sunn mat for er nordmann.
|