Tracker
Hei,
jeg er med i 10 kilo før jul-gruppa og selv om det fungerer ganske greit nå som Ketomamma har tatt ansvar for å oppdatere resultater etterhver som folk poster disse i tråden så er det muligheter for forbedringer
Ser det også finnes diverse andre tråder for andre som slanker seg sammen, derfor poster jeg her.
Tanken har streifet meg på å lage en tracker for "grupper", men jeg vet ikke om det er noe stemning for det, og det er jo uansett en god idé å ta imot innspill ifht problemstillinger etc.
Sånn veldig laust tenker jeg:
Registrering:
kg
vann
muskel
fettfri masse
fett
mål-bryst/lår/rompe/etc
(valgfrie de siste der)
Mulig å etterregistrere data, og endre (slette/legge inn på nytt)
Bruker:
(lage bruker m samme brukernavn som på forum er vel en god idé)
Lage bruker/verifisere m kode fra e-post
Se sine egne (og kanskje andres?) data (slå av/på om andre får se i egen profil?)
Sette mål/delmål basert på kriteriene i registrering (fettprosent/mål etc ikke bare kg)
Mulighet for flere mål pr bruker er kanskje en ide? 10kg og 21 i fettprosent innen 1. juli 2010 feks.
Trend (grafisk/tabell) for registrerte data
Interpolering av data (hvis man hopper over en måling blir denne satt til snittet av måling før og etter) er kanskje en idé?
Grupper:
feks 10kg før jul
Har start og slutt-dato
Har et definert mål (10kg i dette tilfelle)
Vise liste over alle brukerne, sortere på navn/kg/endring sist uke/endring i perioden. klikke på brukere for å se deres data (hvis bruker har godkjent)
Generere bilde som kan linkes inn i tråd (dynamisk generert sånn som trackerne folk bruker i signaturene sine)
(admin kan kanskje lage en plugin til vbulletin som henter en html-tabell basert på en bbcode med noen parametre)
En bruker kan da være med i flere grupper, og få beregnet progressjon ifht disse selv om man melder seg inn etter start (gitt at man har registrert sine data for hele perioden da såklart)
Det var det jeg kom på i farten, nå skal jeg på trening 
Kult med innspill!
Sist redigert av jvb : 09-10-09 kl 20:18.
|