Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-09, 09:23   #5
Sungrazer
Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Sungrazer er ny på veien

Sv: lavkarbo skepsis

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det er fryktelig mange feiloppfatninger ang. lavkarbo og spesielt ketogene dietter. Det folk som skriver disse ikke vet er at man skal spise masse grønnsaker og protein og fett. De fleste lavkarbo dietter innebefatter massevis av grønnsaker og rent kjøtt og sunt fett. Den som ikke spiser slik følger da heller ikke dietten.

Jeg tror ikke jeg har spist så mye og mat som har føltes så riktig for kroppen enn etter at jeg gjorde valget om endre kostholdet mitt. Jeg merker det på humør, hud, øyne og generelt bedre trivsel. Jeg orker mer i hverdagen og barna mine har merket veldig forskjell. Det er det beste valget jeg har tatt - noensinne, både for meg selv men mest for mine nære.

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Og ellers har jo bare folks helse gått nedover og nedover i takt med økt sukkerinntak og diett basert på kneip og såkalt sunn plantemargarin. Ingen får meg til å tro at poteter( som påvirker blodsukkeret mere enn hvitt sukker) og kneip er sunn mat for er nordmann.

Ja, det er bare å se på statistikken - vi vet at storindustri bare handler om én ting: Penger. Og de som holder på med storindustri kutter alle hjørner for å jage etter den høyeste profitten. Det sier seg selv, nesten, at en plass går noe tapt. I matbransjens tilfelle er det, tror jeg, helsa til folk.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat