Sv: lavkarbo skepsis
Siden lite fett, brød, sukker og margarin har vært synonymt med sunt og naturlig kosthold så mange tiår, er det så mange som blir provosert av LCHF kosten. At man mener naturlig fett, ekte smør, egg, kjøtt, fisk og det andre "farlige" vi spiser er ekstremt - viser jo bare hvor galt det har blitt. Folk tror jo nå at sukker er livsnødvendig, og at margarin er sunnere enn ekte vare.
Det er veldig mange som bruker tid og enerig på å skrive om hvorfor LCHF ikke er bra, men jeg har ikke kjent meg igjen i noen av de beskrivelsene, og mange er rene misforståelser. Veldig mange beskriver hvordan man har det i starten med LCHF kost, og den vet vi kan være tøff for mange. Men det er jo fordi vi har spist feil mat så lenge, og kroppen får sjokk når mel og kunstige tilsetningsstoffer blir erstattet med ekte vare.
Dessuten - som du sier:
Sitat:
Ja, det er bare å se på statistikken - vi vet at storindustri bare handler om én ting: Penger. Og de som holder på med storindustri kutter alle hjørner for å jage etter den høyeste profitten. Det sier seg selv, nesten, at en plass går noe tapt. I matbransjens tilfelle er det, tror jeg, helsa til folk.
Jeg tror heller ikke ett sekund på at matvareindustrien overhodet er interessert i helsen til folk. Det ville vært fryktelig naivt.
|