Sv: Erfaringer med å droppe Pepsi Max
Resultatet fra trådstarter forundrer meg ikke. Har hørt om lignende før. Spesielt fra folk som har inntatt store mengder hver dag. Etter min mening skyldes en del av bedringen mindre koffein, men søtstoffet har også en god del å si.
Hvor skadelig aspartam er - ja det kan diskuteres i det vide og det brede. Og når selv de lærde strides kan en jo begynne å lure. Har ikke sett noen forskningsrapporter som sier at aspartam er sunt. Men jeg har sett og lest adskillige som forteller om eventuelle skadevirkninger. Det er alt fra søtsug, luft i magen. Alt fra enkle "allergiske reaksjoner" til mer alvorlige. Og utfra medlemmene her på forumet sine erfaringer er det svært vanlig med søtsug og at vekttapet stanser opp.
En venn av meg som er allergisk fikk for noen år siden ved en feiltakelse Cola Light isteden for vanlig Cola. Han hadde en voldsom allergisk reaksjon. Han visste han ikke tålte Cola Light, men visste ikke hvorfor. Det viste seg å være aspartam som var problemet. (Det ble testet og det var kun produkter med aspartam han reagerte på). For ham skal det ikke mye til før han kjenner det. Det er ganskje skjeldent med så sterk reaksjon, men poenget mitt er at alle er forskjellige. Det har med kroppskjemi å gjøre, noen tåler det, andre ikke.