Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-05, 18:59   #11
Muskat
Seniormedlem

Muskat sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Ja akkurat,du mener vi skal passe bedre på kjæledyrene enn vi gjør på oss selv. Si meg
vaksinerer du deg en gang i året? Hos mennesker er influensavaksine stort sett beregnet på eldre og andre som har svekket imunitet. Greit nok med vaksine mot kattepest og valpesyke,men jeg synes faktisk det overdrives litt innen veterinærpraksisen. Dere vil vi skal gi kattene ormekur 4 ganger i året,men det er fordi dere mennesker er livredde for å få orm selv. Greit nok,men jeg tror at dette ikke er noen lur ide jeg,se hva som har skjedd med penicillinet og mennesket. Svekker ikke dette motstandskraften??? Blir ikke giftkuren mot ormer også svekket og ormen får motstandsdyktighet. Det er ikke mange år siden at antibiotika ble gitt til alt,jeg fikk sågar antibiotika mot kusma i 1980,fordi legen ikke var sikker.
Dessuten er veterinærsykehus utsugere av værste klasse,har hatt 1 syk katt på 45 år og 3500 kroner for å gi den penicillin mm. og væsketilførsel over natta. Nei utsugere kaller nå jeg det. Naboen var hos en priovat veterinær med samme problem til samme tid.
Han ga katta væsketilførsel rett under huden og hun sparte flere tusen.
Dyreklinikken jeg var hos passa ikke engang på at dryppet fungerte.

Skorpia, er du veterinær eller jobber i ett eller annet organ som har tilsyn med veterinærer? Har du gjort noen systematiske undersøkelser av priser og praksis på veterinærsykehus i forhold til selvstendige veterinærer? Har du studert forskjellen på virus og bakterier (enkle, encellede organismer) og orm (kompliserte, flercellede organismer) når det gjelder mulighet for mutasjoner og resistens?

Jeg har ikke gjort noen av disse tingene, og vil derfor ikke ikke uttale meg om hvorvidt du har rett eller ikke i påstandene dine. Jeg vil bare gjerne vite hvilken bakgrunn du har for en så bastant kritikk av en hel yrkesgruppe.

Muskat

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat