Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-09, 19:22   #23
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Blåtur med trim?

Jeg tenker slik at hvis tanken på å skulle delta på dette kjennes som en belastning og du blir stresset av å tenke på det - da skal du rett og slett gi deg selv rom til å droppe det.

Meningen med en blåtur er at det skal være gøy, man skal ha positive forventninger til den. Slik fungerer det ikke for deg. Det synes jeg at du og alle andre skal ha respekt for!

Jeg har selv slitt med angstproblematikk og i den forbindelse opplevd at overraskelser, hemmeligheter o.l. var veldig belastende. Det er lov å ha det slik! Det må være lov å ikke ha lyst til å vise kroppen sin! Det må være lov å kreve en rimelig kontroll og forutsigbarhet i det man skal delta på!

Og dessverre: Når man først blir med og er på stedet, blir det fryktelig vanskelig å trekke seg. De fleste respekterer ikke andres grenser, og mange aktivitetsledere ser ut til å finne en egen sadistisk glede i å presse folk som er overvektige eller i dårlig form. (De vet jo ikke hvordan det er å slepe på all denne vekten.) Selv når man anstrenger seg så man nesten spyr, blir man møtt med "Å, kom igjen da!" og lignende utsagn.

Jeg har deltatt i noen idiotiske fellesaktiviteter (inkludert trommesirkel) opp gjennom årene som bare har fått meg til å føle meg dum, krenket, stressa osv. At andre opplevde det annerledes er flott, men slik har det vært for meg. Det er ikke alltid det blir gøy, uansett om man prøver å være positiv!

Respekter deg selv og gjør det som føles riktig for deg.

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat