Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-09, 21:38   #5
Nutta
Medlem

Nutta sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Nutta er ny på veien

Sv: Radioen igår: 13 åringer skal slankeopereres!

Opprinnelig lagt inn av Rottis, her.

Men jeg er også skeptisk til dette. Jeg føler at det blir sendt ut et signal om at dette er greit, og at "enkle løsninger" er greit (jeg vet det ikke er noen enkel løsning, bare så det er sagt). En operasjon forminsker magesekken og skal videre gi lavere tall på vekta, men det tar ikke bort de evt. spiseproblemene, avhengighet av mat og tankene og kunnskapen rundt hva slags mat man bør spise.

Helt enig! Det er flere som går tilbake til det samme utgangspunktet etter en sånn operasjon.. MEN når det er sagt, så er det også mange som lykkes og oppnår gode resultater! (må ta med det positive også... )

Men det jeg prøvde å få fram (kansje på en klomsete måte) det er at det er for enkelt å operere barn. (Du sa det veldig bra der du!) De burde ta tak i kostholdet, prøve å hjelpe de på vei - hjelpe de til å endre kostholdet/livsstilen. Hvis det gjøres på en ordentlig måte, trenger en ikke å utvikle spiseforstyrrelser å sånne ting.

Jeg selv skulle ønske at jeg lærte mer om kosthold å livsstil som barn/tenåring istedefor å heletiden få høre at jg er en hval, at jg er sykelig stor osv. Jeg ville også lært om å spise riktig, framfor min bestemors fraser om slankepulver å sånne ting.

Etter x antall år med store psykiske problemer pga alle mine ekstra kilo og all mobbingen (Til og med fra familie) så bestemte jeg meg for å prøve lavkarbo. Og jeg klarte å gå ned i vekt, og jeg holder enda på... jeg vet ikke hva jeg hadde gjort jeg, hvis ikke bestevenninna mi introduserte meg for lavkarbo kostholdet. Men jeg skulle ønske jeg visste om dette, da jeg begynte å slite for alvor.

Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat