Sv: Hjeeelp!
Opprinnelig lagt inn av boiboi2009, her.
Takk for svar uansett
Jeg må bare holde ut videre. Vil ikke at denne uken her skal være bortkastet heller..
Men lurer på en ting; kan det være at jeg får i meg FOR MYE kcal? Jeg spiser ofte.. har vel være en såkalt overspiser før jeg begynte med dette og skal jeg være ærlig så spiser jeg nok når jeg ikke er sulten også
Er atkins kcal begrenset? Sier seg vel kanskje selv at jeg ikke går ned om jeg spiser mer enn jeg forbrenner.. hehe.
Kan man spise "ubegrenset" på atkins?
Nå synes ikke eg at 900 gram på en uke er lite, men jeg skjønner deg også, for du har sikkert lest alle historier om hvordan "alle" raser ned flere kilo i vekt den første tiden?
Vel, alle gør ikke det, og 900 gram på en uke er veldig bra det synes jeg!
MEN! Du gikk ned veldig mye på bare 4 dager, for så å gå opp igjen, og da tror jeg bestemt at det er noe i kosten eller muligens livsførsel som kan være årsaken til at du gikk opp.
Du skriver at stixen er lilla....er den veldig lilla? Det bør den helst ikke være da de aller mørkeste fargene indikerer at du drikker for lite.
Så, hvor mye vann drikker du? For lite vann kan gjøre at vekta oppfører seg som du beskriver.
Du skriver at du muligens overspiser. Hva er det du spiser av da?
Husk at overskudd av proteiner kan omdannes til glukose/blodsukker, og med mere glukose trenger kroppen mindre av det lagrede fettet.
Dessuten, med mere glukose i blodet produserer du også insulin som er er et effektivt hinder for at kroppens fettreserver skal kunne utnyttes som energi.
Enda mer...insulin hjelper godt til med å lagre overskuddsenergi du ev. måtte spise.
Når det gjelder overspising.
Det er mye vanskeligere, for ikke å si nesten umulig, å overspise på atkins/lavkarbo.
Men, denne mekanismen fungerer ikke så godt i starten av et nytt kosthold.
Og du er jo nettopp i starten.
Grunnen er at det tar tid for kroppen å venne seg til å hente energi fra fett, ikke karbo. I denne perioden kan man oppleve sult og sug etter mat fordi kropppen føler at den mangler energi.
Det gjelder å bite tennene sammen og være litt tøff denne første tiden, så vil det bedre seg :-)
Lykke til, og hold ut. :-)
|