Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-09, 09:13   #16
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Chilinøtter jo!

Opprinnelig lagt inn av Rangelet, her.

Digg med chilinøtter, bare synd de inneholder mel, fyllstoffer og sukker. Er nok ikke farlig med litt nei, men 1+1 er plutselig 2. Har man først en unnskyldning for å spise produkter med bare "litt" sukker og litt "mel", så blir det endel tilslutt. Blodsukkeret vil bli ustabilt, sulten melder seg oftere, humøret blir mer ustabilt, huden dårligere etc.

Til syvende og sist kommer det helt an på hvor god helse du vil ha. Sukker, gluten og -melkeproteiner (kasein) kan fucke godt med kroppen, det er noe jeg har erfart. Mange psykiske lidelser (schizofreni, angst, depresjon, søvnproblem, psykoser mm) kan for eksempel linkes til gluten og meieriprodukter. Kanskje ikke så rart i bunn og grunn, da det er bare ca 10000 år siden menneskeheten begynnte å spise korn. Menneskets trege biologiske utviklig er ikke tilegnet et kornrikt kosthold i dag. Ved å drikke eller spise melkprodukter får vi i tillegg i oss ku hormoner oxo. :O

Poenget var jo å prøve panøtter med chili, uten det laget ytterst. Tror ikke tørristede nøtter med chilipulver inneholder hverken sukker, gluten eller melkeproteiner.. Tenkte mere sånn; riste nøtter med litt olje og "Chili explotion" fra Santa Maria. Den inneholder bare salt og krydder (chili, paprika, pepper), ikke no' sukker etc..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat