Sv: Kutter melk og gluten i angst for allergi
Opprinnelig lagt inn av Rottis, her.
Jeg er enig med deg, men jeg er samtidig i mot å glorifisere det å spise gluten og drikke melk som det eneste riktige. Selv om mange av oss tåler melk og gluten, så behøver ikke det bety at vi har godt av det.
Jeg tror heller ikke at barn har vondt av at foreldrene prøver litt på egenhånd, så lenge de innhenter god informasjon, og ikke hopper på artikler fra KK og lignende.
Litt enig emd deg jeg også, men jeg er samtidig en smule oppgitt over leger som hevder at melk er SÅ sunt og at laktoseintoleranse er innbilning.
Har en sønn på 11 år som gjennom hele oppveksten har vært plaget av magesmerter som kommer og går. Jeg har fra 5 mnds alder mistenkt laktoseintoleranse pga hans genetiske opphav (adoptert). I sommer fikk vi utført en gentest som påviste genetisk laktoseintoelranse og fikk bekreftet det jeg hele tiden har trodd.
Da vi komt ilbake til fasltegen for kontoll avfeier han prøveresultatene og påstår at så store barn som 11- åringer ikke kan være laktoseintolerante.
Mannen min og jeg krangler en del om dette, jeg er i mot at junior skal drikke melk, mens mannen hører på legen og sier at selvfølgelig skal gutten drikke melk.
Heldigvis er junior så fornuftig at han velger å avstå fra melk selv fordi han merker ubehag ved inntak

Martina
|