Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart
Opprinnelig lagt inn av mona42, her.
Min venninne som jeg trener med starter på GR imorra,, og hvis ho går ned nå, da må jeg vurdere å bytt retning.,. Nå tenker jeg at det er ikke sikker dette passe for aller. Og at jeg er nok en av dem, ellers hadde jeg rast ned. Har opp mot 20 kg som skal av
Eller få deg en ny venninne 
Spøk til side: i og med at du gikk ned 2.5kg første uken så er du sikkert i ketose. Men lurer på:
a) Har du utslag på ketostix'en? Jeg vil gjette på at den er mørk fiolett. Hvis ikke så kan du kanskje sjekke side 85 i Torkils bok?
b) Skriver du ned nøyaktig hva du spiser og regner dette sammen i løpet av en dag, både karbo, kalorier, fett og proteinmengde?
Jeg har skummet igjennom alle innleggene du har skrevet, men finner ikke ut hvor høy eller tung du er (utover at du har ca 20kg som skal av).
Du refererer til det du spiser og, med fare for å banne i kirken, kan det se ut som det er litt mye? Det er ca samme som jeg spiser (jeg har mer grønnsaker og mindre egg) - og jeg veier 126kg.
c) Slutter du å spise når du er mett, eller spiser du alt du har tilbredt?
(Personlig feiler jeg grovt på dette selv, men det skal det bli en slutt på nå.)
Sånn generelt skal man ikke telle kalorier på ketolyse, men det betyr ikke at kaloriene ikke teller!
Selv om du forbrenner mye mer i ketose, så vil det være mulig å spise nok til å vedlikeholde vekten.
Og så vil jeg også si som de andre at 2 liter vann er lite. En veldig forenklet biokjemisk forklaring er at kroppen trenger vann som drivstoff for prosessene som skjer under omdanning av fett. En mer utførlig forklaring av Ziggy her: http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...&postcount=117
Så ingen grunn til å spare på vannet! 
Og selvsagt er mosjon et veldig pluss hvis du har sjans til å ut og gå en halvtimes tur av og til. Edit: jeg ser du går lang tur i skogen, det er supert! 
Masse, masse lykke til, jeg tror du fikser dette - uheldigvis så er det kanskje ekstra hardt i starten for deg - men bedre helse (og lavere vekt) er en fin gulrot!
(Nei, du må ikke spise gulroten ennå... )
Sist redigert av jvb : 19-10-09 kl 17:21.
Årsak: typo. er alltid en typo... :P
|