Sv: Er mannen min insulinresistent?
Mannen min var hos legen på mandag, og han ba bla. spesifikt om å få en glykosebelastningstest med tanke på insulinresistens. Han hadde til og med ”huskelapp” med seg….
Legen sa at det var ikke noe problem, det var bare å komme innom fastende når som helst.
Men legesekretæren sa jo at den måtte tas på sykehuset, innvendte jeg…og tenkte ok, da er det vel greit da…
Han dro av gårde og tok diverse prøver i går morges, men det var jo kun blodprøver som ble tatt!
Den ”masete kona” ringte sporenstreks til legekontoret, og fikk følgende svar, etter mye om og men:
”Så lenge langtidsblodsukkeret er innenfor normalen tas ikke den testen, for den må tas på sykehuset. En eventuell insulinresistens kan måles via en blodprøve, og en slik blodprøve ble tatt. Svaret kommer om en ukes tid, og så kan vi ta det derfra.”
Hallo…
Jeg satt her og var nesten borte av tannsmerter , og sa bare ”Ok….vi får bare vente og se da”...
Men hva kan en forvente at en slik blodprøve vil vise, etter 6 uker på ketolyse? Nothing? Og da er vi like langt. Og vekten står fortsatt DØNN fast! 
|