Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart
Hei Mona. Dette er kanskje ingen trøst, men jeg har det omtrent som deg - bortsett fra at du har gått ned mer enn meg!
Jeg har nå vært i ketose i 6 uker, og har til nå kun gått ned 800 gram! Jeg har valgt å fortsette på lavkarbo selv om det kan være vanskelig da man ikke ser resultater. Grunnen er at jeg må jo lage mat uansett, så om jeg lager lavkarbomat eller vanlig mat spiller egentlig ikke så stor rolle. Det eneste som er utfordrende er lunsjen - da lager jeg heller store middagsporsjoner og fryser ned, så det er enkelt å raske med seg en porsjon til lunsj på jobb.
Samtidig så har du bare holdt på i fire uker - hva er vel fire uker i et liv? Selv om jeg er ganske ny i dette, så vil jeg tro det er naturlig at kroppen trenger tid på å omstille seg til en så radikal endring i kostholdet.
Dette var sikkert ikke til hjelp for deg, men om du trenger noen å øse ut frustrasjonen din på, så må du gjerne sende meg en PM. Jeg vet hvordan du har det, for av og til tenker jeg i de baner selv.
Men som sagt - fire uker er kort tid. Hva med å gi det fire uker til, og så se om noe har skjedd da? Jeg har sagt at jeg uansett skal holde på med dette til jul - da har jeg holdt på i 3,5 måneder. Først da føler jeg at jeg virkelig kan se om dette er noe for meg. Jeg gir 3 måneder av mitt liv for å teste om jeg kan ha det bedre resten av livet - det er det verdt, synes jeg. 
|