Sv: Hvordan overbevise overvektige om å gå ned i vekt?
Jeg tror han er motivert selv, men for meg som mange andre er det vanskelig å snakke med han om det.. Jeg skal iallefall gjøre ett forsøk! Han pleier å svømme litt, i perioder er det ett par ganger i uka. Men som vi vet, karbointoleranse slår ofte ut i tiltaksløshet og lite energi(vond sirkel det der) og det ER vanskelig å reise seg fra sofaen når man egentlig burde ha gjort det for lengst. Dørstokkmila er som kjent verdens lengste.. Jeg skal overbringe litt kost-tips der i helgen, og iogmed at de tidligere har brukt Lindberg-kost, burde det også være gjennomførbart nå selv om de har to barn.
De er egentlig "fornuftige" når det gjelder kosthold (sett med tradisjonelle øyne), hjemmelagd mat, lite halvfabrikata, barna spiser svært lite sukker, bare ihelgene osv. Sånn sett vil kanskje en overgang til lavkarbokost være lettere for dem(bror) da de allerede lager mye mat fra bunn av. Mange bruker jo halvfabrikata fordi "det er så lettvint"
Jeg vet han spiser mye brød, tipper mye av skylden ligger der.Jeg har tipset kona om forumet tidligere, skal ta det opp igjen og vise oppskriftene som er her inne. Da tror jeg det er lettere, når man ser alternativenen klart for seg.
Intervension going on!
|