Sv: Hvordan overbevise overvektige om å gå ned i vekt?
Jeg hadde blitt skikkelig lei meg og kanskje rasende om noen kom hjem til meg med en slik brosjyre og sagt : slank deg!
Alle overvektige vet at de trenger å slankes, men det er først når de bestemmer seg for det og fatter nok mot at de kommer seg godt i gang.
Jeg har visst i 10 år at lavkarbo er den eneste måten jeg kan gå ned i vekt, men jeg trengte god info som jeg fant selv, jeg trengte tid uten å bruke 24 timer i døgnet på unger, hus, sjukehusbesøk osv. Mine 3 siste lavkarboforsøk gikk dukken pga uker på sjukehus og vaner som var helt umulig å opperetholde. Så selv om jeg alle gangene hadde holdt på med lavkarbo i 2-3 måneder hver gang, så var ikke det lenge nok til at jeg klarte å komme meg inn på rett spor.
Først nå som jeg har holdt på med lavkarbo så lenge føler jeg at jeg har kontroll, jeg har alternativer å bruke om minsta blir lagt inn på sjukehus og jeg føler at jeg vet hva jeg driver med og klart å vende vanene for godt.
Det kjipe er jo at jeg har lagt på meg 30 kg siden jeg virkelig prøvde lavakrbo første gang. Men først nå har jeg guts til å stå på og får det til!
|