Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-09, 02:33   #5
Margrethe
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Margrethe er ny på veien

Sv: Fase 2 - karbohydratopptrapping

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

ja, herregud bønner er godt!

Jeg spiste veganchilisuppe (med masse bønner i) og salat til lunch. Det var så nammenam! Og nå har jeg brukt melkekvoten min på lørdagsgodt: en non-fat sugar-free vanilla latte på Pete's (beste kaffebaren). Jeg sitter nemlig og jobber med en programmeringsoppgave, så da blir lørdagskvelden tilbragt på kafè for å ha en illusjon om at jeg har et liv.

Jeg har tenkt at jeg de neste to ukene skal holde meg til to av fire om dagen av:
- 1 bønnekvote
- 1 melkekvote (1 cup)
- 1 whole grain
- 1 frukt
I tillegg bryr jeg meg ikke om de tillate 75 kaloriene med sukkerfritt snop. Jeg bruker 1 pakke splenda i iskaffen min (det har jeg gjort hele tiden) og bruker kanskje 1-2 ss med sukkerfri sirup i uken - det har holdt til nå og da kan det få holde videre.

Her skal det gå museskritt, for cravings var det som fikk meg til å gå opp i vekt sist jeg hadde gått ned - og nå skal de holdes borte for godt!

Det beste er: Jeg har ikke vært så matmessig lykkelig på lenge. Ikke er jeg kvalm, ikke føler jeg at jeg spiser usunt (ja, det var en mental bør på ketolyse) og de tingene jeg har savnet mest (belgfrukter!) kan jeg endelig smake på igjen. Ja, det er mye man kan spise på ketolyse, men sammenlignet med hvordan jeg har spist tidligere, så føler jeg at jeg nå er mye nærmere. Jeg er nok formet av for lenge med kaloritelling - men helt ærlig, jeg vil heller ha en skål kikerter enn fløtesaus. Så da passer nok denne dietten bedre for meg enn ketolyse

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat